Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

Σοφία Άιζενμπαχ, Αντώνης Κωστόπουλος, Τάνια Μάνεση, Σχολική χρονιά: 2018-2019, Neue Schule Athen

24 Μαρτίου 2019

Γράφοντας "χαϊκού" με αφορμή μνημεία Ποντιακού Ελληνισμού

Στην προσπάθεια αξιοποίησης μιας ιδέας δημιουργικής γραφής των μαθητών στο πλαίσιο του δεύτερου σταδίου της προσέγγισης Cradle (idea generation and designing), (παράλληλα και με την επεξεργασία της αντίστοιχης ενότητας από το Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας της Γ' τάξης) γράψαμε σε ομάδες χαϊκού, τα οποία τοποθετήσαμε ως "αποφθέγματα" στα βάθρα μνημείων Ποντιακού Ελληνισμού.
Ακολουθούν παραδείγματα των χαϊκού που οι μαθητές έφτιαξαν και ενδεικτικά φωτογραφικά στιγμιότυπα.

Πολλοί νεκροί,
πολλά καμμένα σπίτια.
"Δικαιοσύνη!"

Χιλιάδες άστρα,
χιλιάδες οι Πόντιοι
που ψάχνουν σπίτι.

Πολλά συντρίμμια,
πλησιάζουν οι Τούρκοι.
Φόβος τριγυρνά!

Λύρα που κρατά,
τους κακούς τους χαιρετά.
Και τους λέει "γεια!".

Μωρό και μάνα.
Ειρήνη θέλουν να έχουν.
Μα δεν την έχουν...

Μάνα που κλαίει.
Κρατάει νεκρό παιδί.
Κι ο μπαμπάς θρηνεί!

Πέθανε παιδί.
Και η μάνα του θρηνεί.
Και προσεύχεται.

Παίξε μας λύρα.
Και τραγούδα μας λίγο.
"Μεγάλη που'ναι!"

Μαμά με παιδί,
πόλεμος ξεκίνησε.
Άνθρωποι νεκροί.

Μητέρα φτωχιά,
κρατάει νεκρό παιδί.
Και κλαίνε πολύ.

Πόντιοι φτωχοί,
με καλάθι στο χέρι.
Ψάχνουν για τροφή.

Νεκρό παιδάκι.
Ο μπαμπάς έχει χαθεί.
Κι η μαμά θρηνεί.

Κόσμος χάθηκε.
Χάνεται η ειρήνη.
Ήρθε το τέλος!

Μεγάλος τοίχος,
μπροστά από τους Τουρκους.
"Επανάσταση!"

Τρεις οι Πόντιοι,
στέκονται ακίνητοι.
Και βλέπουν Τούρκους.






Ακολουθούν τα πρωτότυπα templates:




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου