Μετά την προσέγγιση και διευκρίνιση των αρχικών εννοιών σχετικά με το υπό διαπραγμάτευση θέμα του σχεδίου εργασίας, ακολουθεί, σύμφωνα με τη μεθοδολογία CRADLE, η διαδικασία παραγωγής ιδεών και γενικότερου σχεδιασμού του project από τους μαθητές. Μία διαδικασία που προϋποθέτει μεταξύ άλλων ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της διδασκαλίας, κινητοποίηση της κριτικής σκέψης των μαθητών, ανάπτυξη επιχειρηματολογίας και στόχευση προς επιλογή μιας από κοινού απόφασης.
Στο στάδιο αυτό οι μαθητές της Γ' τάξης κλήθηκαν να επιλέξουν ένα μνημείο, για να "υιοθετήσουμε", να γνωρίσουμε καλύτερα και να προσεγγίσουμε, υλοποιώντας περαιτέρω διαθεματικές δραστηριότητες.
Για την απόφαση των μαθητών λήφθηκαν υπόψη κυρίως οι εξής παράγοντες: α. η (φυσική) απόσταση του μνημείου από τη σχολική μονάδα, καθώς θα έπρεπε να είναι ένα μνημείο σε περιοχή σχετικά γειτονική με το σχολείο, β. το ενδιαφέρον των μαθητών να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το μνημείο και την ιστορία, με την οποία είναι συνδεδεμένο. Προς την κατεύθυνση αυτή βοήθησε ιδιαίτερα η εισαγωγή στο θέμα "Έλληνες του Πόντου" και "Ιστορία του Πόντου", η αρχική προσέγγιση του οποίου είχε γίνει στην πρώτη φάση του σχεδίου εργασίας.
Ομόφωνη ήταν η απόφαση των παιδιών το μνημείο να είναι μνημείο Ποντίων. Στην τελική απόφαση για το συγκεκριμένο μνημείο (στην Πλατεία Σουρμένων, στο Ελληνικό) ιδιαίτερη βαρύτητα είχε το γεγονός ότι στην ίδια πλατεία βρίσκεται το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ποντιακού Ελληνισμού, το οποίο η Γ' τάξη θα επισκεφτεί κατά το γ' τρίμηνο του σχολικού έτους.
Για την αρχική γνωριμία με το άγαλμα και εφόσον η επιτόπια επίσκεψη έχει οριστεί για επόμενη χρονική στιγμή, αξιοποιήθηκε παρουσίαση διαφανειών με φωτογραφικά στιγμιότυπα (περίοπτη προσέγγιση του αγάλματος) του μνημείου.
Την παρουσίαση με το φωτογραφικό υλικό μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
Ενδεικτικά φωτογραφικά στιγμιότυπα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου